Niech ruch będzie z Tobą!

„Ruch to zdrowie” – kto nie zna tego przysłowia? „Sport to zdrowie” – bliźniaczo podobne, dotykające tej samej kwestii, równie prawdziwe. „W zdrowym ciele, zdrowy duch” – a może ktoś nie słyszał o tym powiedzeniu? Wątpię. Są to hasła, które znamy niemal od dziecka. Słyszymy je z ust naszych rodziców, w telewizji, w radiu. Pojawiają się również w krzyżówkach, w teleturniejach, w zagadkach czy w rebusach. Towarzyszą nam, a zdajemy się w ogóle nie przywiązywać do nich wagi. A szkoda, bo są bardzo prawdziwe, a dodatkowo poparte mnóstwem ilości badań naukowych.

Nie zwracając uwagi na obecność ruchu w naszym życiu niemalże sami fundujemy sobie problemy z sercem. Ludzie często nie wierzą w to, że zmiana stylu życia na taki, w którym występuje aktywność fizyczna i zdrowa dieta może przynieść spektakularne efekty dla ich samopoczucia, zdrowia i serca. Nie wiedzieć czemu, często zapominamy o tym, że aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie (oczywiście pozytywny) to nierozłączne elementy. Przecież wspomniane na początku tekstu prawdy życiowe powtarzane od pokoleń nie mogą być błędne. Lepiej więc nie martwić się tym, jak uniknąć zawału, tylko wziąć sprawy w swoje ręce i rozpoczać trening.

Na początek z pewnością wystarczy kilkanaście minut ruchu dziennie. Może to być zwykły spacer, który powinien być dla nas przyjemnością. Weźmy ze sobą bliską nam osobę lub ukochanego zwierzaka i ruszajmy. Nie dość, że oddychamy świeżym powietrzem, to jeszcze poprawiamy kondycję, samopoczucie, dotleniamy mózg i przybliżamy naszą wagę do tej „idealnej”. Same plusy, prawda?

Dla tych bardziej ambitnych, dla których spacer jest zbyt łatwą formą aktywnosci fizycznej, pomocą może być internetowy profesjonalny trener osobisty, dostępny na naszej stronie. Wystarczy podać niezbędne dane dotyczące swojej kondycji i zacząć uprawiać wybraną dyscyplinę z pomocą treningu, który będzie idealnie dopasowany i dostosowany do naszych możliwości. Nie tylko poprawimy własną kondycję, będziemy bardziej zmotywowani, ale też nasze serce zacznie pracować o wiele wydajniej, a przecież o zdrowie właśnie toczy się ta gra. O zdrowie i o życie – oczywiście jak najlepszej jakości.

Jeżeli już niedługo lub nawet za kilkanaście czy kilkadziesiąt lat zaczniemy zamartwiać się jak zmniejszyć ryzyko zawału, bo zauważyliśmy u siebie istotne i postępujące problemy z sercem, możemy podziękować tylko sobie i temu, że wcześniej nie zaczęliśmy dbać o jak najzdrowszy styl życia. Na szczęście, na zmiany nigdy jest za późno. Niezależnie od tego kiedy zaczniemy aktywność fizyczną i zdrową dietę, efekty powinny być zauważalne już po krótkim czasie. No, to dosyć czytania, do roboty. Jaką aktywność fizyczną wybieracie?

Wróć do listy artykułów
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dotacje na innowacje - Inwestujemy w waszą przyszłość.