Jak dbać o siebie żeby być zdrowym?

Zdrowie jest bardzo ważne dla wszystkich. Skoro to czytasz, oznacza to, że również i Ty się o nie martwisz. I bardzo dobrze, bo jest nam dane tylko jedno, dlatego powinniśmy o nie dbać, i to w sposób szczególny.

Najważniejszą częścią naszego organizmu jest serce. Pracuje ono niemalże nieustannie, dlatego jego stan powinien być dla Ciebie niezwykle istotny. Wszystko, co robisz, ma na nie wpływ – niestety, nie zawsze pozytywny. Niektóre z przyzwyczajeń skutecznie utrudniają efektywną pracę serca. Poniżej przedstawię Ci kilka sposobów, które skutecznie podpowiedzą Ci jak zmniejszyć ryzyko zawału serca.

Nie da się ukryć, że nasze życie nie jest bezstresowe. Brak pracy, zła sytuacja finansowa, kłótnie, problemy naszych bliskich czy podejmowane przez nas złe decyzje – to wszystko ma wpływ na najważniejszy dla nas narząd. Problemy z sercem dotyczą bardzo wielu osób, a co roku na niewydolność serca umiera w Polsce około 60 tysięcy osób. Jest to więc chyba wystarczająca oznaka, by się nim zainteresować.

Zmiana stylu życia jest z pozoru bardzo trudna, ale na pewno możliwa do wykonania. Jednym z podstawowych problemów, które utrudniają skuteczną pracę serca są wszelkiego rodzaju używki. Alkohol i papierosy to te najpopularniejsze i zarazem niemalże najgroźniejsze dla Twojego serca. Nie chodzi oczywiście o małe ilości wina czy sporadyczne spożywanie innego alkoholu. Mowa o jego nadużywaniu. Picie alkoholu w nadmiernych ilościach sprawia, że nie tylko czujemy się źle i powoli wykańczamy również inne narządy. Przede wszystkim powoduje to zwiększone ryzyko podwyższonego ciśnienia, co ma bardzo negatywny wpływ na Twoje serce. Postaraj się więc z całych sił ograniczać alkohol, by zachować zdrowie jak najdłużej.

Jeżeli chodzi o palenie tytoniu, to chyba nie muszę Ci przypominać, że dym tytoniowy zawiera niezliczone ilości substancji szkodliwych dla Twojego organizmu. Nie tylko płuc, ale też serca, o którym już powiedzieliśmy, że jest najważniejsze dla prawidłowego funkcjonowania. Naukowcy obliczyli, że u osób regularnie palących papierosy ryzyko zawału zwiększa się od 2 do 4 razy bardziej niż u tych, które wybrały życie bez tytoniu. Niech więc będą to dla Ciebie wystarczające dowody na to, że jeżeli palisz papierosy, powinieneś jak najszybciej rzucić ten nawyk. Nie będzie to oczywiście proste, ale z pewnością odciąży Twoje serce, płuca, skórę, no i oczywiście Twoich bliskich i Twój portfel.

Gwarantuję Ci, że jeżeli wyrzucisz ze swojego stylu życia powyższe używki, zauważysz poprawę stanu zdrowia i w przyszłości nie będziesz musiał wpisywać do wyszukiwarki hasła „jak uniknąć zawału”. Niech będzie to podstawą, od której zaczniesz pozytywne zmiany. Ciesz się zdrowiem i sprawnym sercem jak najdłużej, bo Twoi bliscy Cię potrzebują. Zacznij od wprowadzenia powyższych zmian, a efekty będą murowane i nie będziesz musiał długo na nie czekać. 

Wróć do listy artykułów
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dotacje na innowacje - Inwestujemy w waszą przyszłość.